הצפה של מערכת הביוב היא הרבה יותר ממטרד לא נעים המפר את איכות החיים. מדובר במפגע תברואתי של ממש ואם לא מטפלים בו בזמן עלול להיגרם נזק חמור, אם לא בלתי הפיך. כאן נכנסת לתמונה משאית בשם ביובית, שתפקידה לטפל בבעיות בצנרת הביוב עם אמצעים טכנולוגיים שונים.
הטיפים הבאים נכתבו על ידי המומחים לביובית כדי שתוכלו להכיר את התחום מקרוב ולהבין מהי בעצם ביובית ומתי יש להזעיק אותה, חשוב שתקראו את הדברים הבאים.

הסוגים השונים של ביובית

יש כמה סוגים של ביובית, שכל אחת מהן מתאימה לתנאי שטח אחרים ולטיפול בבעיות שונות.

  • ביובית קטנה – מיועדת למקומות צרים ונמוכים. למשל, חניונים תת קרקעיים. חניונים אלו מאופיינים לרוב בתקרה נמוכה ובפתחי ביוב שהנגישות אליהם מוגבלת ולכן רכב קטן יכול להתנהל בהם ביותר קלות. ביובית קטנה משמשת גם במקומות פתוחים יחסית, אך שהיקף העבודה בהם אינו גדול והם מצריכים שימוש מתון בציוד.
  • ביובית גדולה – מיועדת לטיפול בבעיות צנרת וביוב במפעלים ומבני תעשייה. מקומות אלו יוצרים פסולת תעשייתית בכמות גדולה ומערכות הביוב שלהן מצריכות טיפול מיוחד. לכן, לרוב נשלחת אליהן ביובית מאסיבית יותר עם ציוד בהתאם.
  • ביובית כבדה מאוד, של כמה עשרות טונות. השימוש בביובית הזו אינו נפוץ, אך היא קיימת ומשמשת במקרים קשים מאוד ופרויקטים מורכבים הקשורים למערכות ביוב.

ביובית מגיעה עם ציוד משוכלל

הביובית עצמה היא משאית לכל דבר ומה שבאמת מעניין זה הציוד שהיא מכילה, ובמיוחד המצלמה. מצלמות על ביובית מתבססות על הטכנולוגיה המשוכללת של סיבים אופטיים, שמסוגלים לחדור לעומק צנרת ביוב עמוקה וצרה ולשדר משם את המתרחש. אם פעם הטיפול בביוב היה מותאם למגבלות הפיזיות האנושיות, הרי שכיום המצלמה מאפשרת לדעת היכן בדיוק יש בעיה ומה הדרך הטובה ביותר לטפל בה.

מעבר למצלמה עם סיבים אופטים, ביובית מכילה עוד שני מכשירים המשלימים זה את זה. האחד, הוא צינור לחץ מים גבוה, המאפשר לדחוק לכלוך ופסולת החוצה וכך לנקות את צינורות הביוב. המכשיר השני הוא משאבה אימתנית, השואבת פסולת וגורמים נוספים התקועים במערכת הביוב ומפריעים לתפקודה התקין.

הזמינו מומחים לביובית

פתרון לבעיות ביוב

כאמור, פגיעה במערכת הביוב יכולה להשבית את שגרת החיים בכל מקום בו היא ממוקמת. תארו לעצמכם למשל מרכז קניות עמוס שמתגלה סתימה בביוב בחניון התת קרקעי שלו והיא מנטרלת את השימוש בשירותים הרבים במקום. לכן, יש חשיבות להזמין ביובית במהירות ולא אינסטלטור רגיל, אך חשוב לשים לב שמבצעים את ההזמנה מחברה מוכרת ואמינה בתחום, שמתחזקת צוות מיומן ובעל ניסיון. מעבר למקצועיות של הצוות, חשוב להקפיד להזמין ביובית ממקום שיוכל לשלוח אותה אליכם בהקדם ושיהיה זמין אליכם בכל שאלה או בקשה. כך תוכלו להחזיר את שגרת החיים כמה שיותר מהר מבלי לספוג נזקים כבדים.