איך יודעים שנגמר המצבר ברכב? כיצד בוחרים מצבר לרכב? האם לנסות להתקין לבד? האם ללכת למתקין רשמי? ומה עושים במצבי חירום?

כיצד יודעים שנגמר המצבר ברכב?

כאשר ישנה החלשות של מערכת החשמל ברכב החשוד המרכזי הוא המצבר של הרכב לרוב מצבר לרכב שעובד על בנזין אמור להחזיק בין שלוש לארבע שנים ובמנועי דיזל ששם המצבר מתאמץ יותר בהנעת הרכב הוא יכול להחזיק בין שנה וחצי לשלוש. אם אתם מבחינים שהאורות נהיו חלשים לפתע או שכל החשמל ברכב אינו מתפקד כראוי כנראה שזה הזמן להחליף את המצבר הישן לחדש כמובן שיש מקרים יוצאים מן הכלל והמצבר התקלקל עוד לפני שנגמרת האחריות . לכל מצבר מוטבע על המכסה תאריך הריכשה שלו דבר ראשון גשו למצבר ובדקו את תאריך הרכישה במקרים מסוימים עוד יכול להיות שתהיו עדיין בתקופת האחריות של המצבר במקרה כזה גשו לאחד מסניפי החברה או משווק מורשה על מתלהחליף את המצבר בתוקף האחריות. אך אם כבר עבר הזמן האחריות עליכם להתכונן לקנות מצבר חדש.

כיצד בוחרים מצבר לרכב?

לכל רכב יש את סוג המצבר המתאים לו  גם באספקת המתח והחשמל שהוא אמור לספק למערכות השונות שברכב וגם מבחינת הגודל והצורה ישנם כמה וכמה סוגי מצברים גבוהים נמוכים רזים ושמנים שכל אחד מהם מתאים לרכב אחרולכל אחד מחיר אחר  על מנת לדעת איזה סוג מצבר מתאים לרכבכם גשו אל המוסך הקרוב ותשאלו איזה גודל של מצבר אתם צריכים או שתוכלו לצלם את המצבר לפםני רכישת חדש ולהראות את הצילום בשעת הקנייה. תוכלו לעיין במחירון למצבר לפי סוג הרכב.

האם להתקין לבד או לגשת למתקין רשמי?

תשובה לשאלה זו היא אינידיבידואלית וכל אחד והכשרון שלו אם אתם בעלי חוש טכני תוכלו להחליף את המצבר לבד אך אם אתם אינם בעלי חוש טכני העדיפו להתקין את המצבר אצל בעל מקצוע התקנה שאינה נכונה יכולה לגרום לנזקים רבים במערכת המחשב של הרכב ובמנוע.

מה עושים במצבי חירום?

זה קורה להרבה שנתקעים פתאום עם מצבר תקול או גמור והרכב אינו מניע כמובן שאם זה קורה לכם באמצע הכביש יש לעצור את הרכב בצידי הכביש לפי הוראות תקנות התעבורה. לרוב כל מי שלא מטפל במצבר שלו לעיתים תכופות יכול להיתקל בבעיה שכזו שהמצבר לפתע אינו מצליח לספק זרם על מנת להניע את הרכב. לכן חשוב להעניק טיפול תקופתי לא קשה ולא מסובך מדי מידי כל כמה זמן למצבר יש לבדוק את מפלס הנוזלים בתוך המצבר ובמידת הצורך למאלות מים מזוקקים בלבד לרוב מי שמטפל במצבר שלו באופן קבוע ירגיש ויראה סימנים של מצוקה של המצבר לפני שהוא נגמר לגמרי וכך יוכל להחליפו בטרם עת אך מי שאינו מטפל במצבר יכול מאוד לקרוא לו דווקא שהוא לא מוכן לזה המצבר נופח את נשמתו האחרונה ואז תקועים עם הרכב.

ישנם כאלו גרירסטים שכאשר הם רואים אדם תקוע עם רכבו בכביש מהיר או עירוני מיד עוצרים לידו ומנסים למכור לו מצבר מהמלאי שנמצא אצלהם ברכב אם תשאלו כל מומחה כולם יגידו את אותו הדבר שלא תמיד מומלץ  לקנות מאלו המספקים מצברים "על הדרך" מכיון  שהם מנצלים את העובדה כי עכשיו בעל הרכב תקוע ומנסים לדחוף מצבר מכל סוג שהוא ובמחיר יקר עד למאוד

אז מה הכי כדאי לעשות? ומהיכן כדאי לרכוש מצבר לרכב?

קניית מצבר לרכב אמורה להיות עסקה משתלמת שתועיל לבעל הרכב לקבל מצבר טוב ומתאים לסוג הרכב וגם לא לשלם יקר לכן ההמלצה היא לקנות ממקום שכל עיסוקו הוא רק מצברים כך נהיה בטוחים שהמצבר הוא באמת המצבר שמתאים לרכב ולא דוחפים איזה מצבר שאינו מתאים ובנוסף נקבל מחיר טוב עבור המצבר היות ונחסוך את פערי התיווך הרבים במחיר המצבר עצמו.

גם במצבי חירום ניתן להתקשר לאיש מצברים והוא יגיע עד המקום בו תקועיים יחליף את המצבר ביעילות ובמקצועיות וכמובן המחיר יהיה הרבה יותר זול מכל מקום אחר.