וושינגטוןwikimedia washingtonהלן תומאס, שלהוט סקרנות, כונן כביר וקביעות מהוללת גרם לה כתבת בית לבנה פורצת דרך בחיל עיתונות נשלטת על ידי גברים ולאחר מכן דיקן חדר תדריכים בבית הלבן, מתה בשבת בביתו בוושינגטון. היא הייתה 92.
מולטימדיה

הצגת שקופיות
הלן תומאס, הכתבת בבית הלבנה, מתה
המוות שלה, שבא לאחר מחלה ממושכת, הוכרז על ידי מועדון Gridiron. הגב 'תומס היה נשיא לשעבר של ארגון זה.

הגב 'תומס מכוסה מכל נשיא ג'ון קנדי לברק אובמה לUnited Press International, ומאוחר יותר, עיתונים הרסט. לעמיתיה, היא הייתה רשמית אך הבלתי מעורערת של ראש סגל העיתונות – מעמדה אושרר על ידי שורת החתימה שהיא השמיעה בסוף כל מסיבת עיתונאים בבית לבנה, "תודה לך, אדוני הנשיא".

השאלות הבוטות שלה ואת הטון חד גרמו לה אישיות מוכרת לא רק בעולם הקרתני בבירת וושינגטון, אלא גם לצופי טלוויזיה בפריסה ארצית.

נשיאים גדלו לכבד, אפילו לחבב, גב 'תומס לישירותה וסיבולת, שהחזיקה אותה גם אחרי הגיל שבו רוב האנשים שהתמקמו בפרישה. הנשיא ביל קלינטון העניק לה עוגה ב -4 באוגוסט, 1997, יום הולדתו ה -77 שלה. עשר שנים מאוחר יותר, הנשיא אובמה נתנה לה עוגות ליום ההולדה 89 שלה. במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בחודש פברואר 2009, מר אובמה קראה עליה, ואמר: "הלן, אני נרגש. זה רגע ההשבעה שלי. "

אבל 16 חודשים מאוחר יותר, הגב 'תומס בפתאומיות הודיע על פרישתה מהרסט בתוך מהומה על טענתה, כי יהודים צריכים "להסתלק מפלסטין של" ולחזור למקום שהם שייכים, אולי גרמניה או בפולין. דבריה, עשו כמעט כבדרך אגב יומיים קודם לכן באירוע בית לבן, יצאו לדרך בסערה כאשר פורסם קלטת וידאו.

בהודעת הפרישה שלה, הגב 'תומאס, שהוריו הגרו לארצות הברית ממה שהוא היום לבנון, אמר כי היא עמוקה התחרטה על דבריה, וכי הם אינם משקפים את "האמונה מעומק הלב" שלה שהשלום יבוא למזרח התיכון רק כאשר כל הצדדים אימצו את "כבוד וסובלנות הדדיים."

"אולי יום שיגיע בקרוב," היא אמרה.

שתי תקופות של הגב 'תומאס הקריירה גשרו, החלו במלחמת העולם השנייה, כאשר אנשים קיבל את החדשות שלהם בעיקר מהרדיו, בעיתונים וביומנים חדשות קולנוע, והארכת לעידן של מידע 24 שעות ביממה בטלוויזיה בכבלים והאינטרנט. היא התפטרה מU.P.I. ב -16 במאי, 2000, יום לאחר שנכבש על ידי ארגון עם קישורים לכנסיית האיחוד

שבועות לאחר מכן, הגב 'תומס נשכר על ידי הרסט לכתוב טור פעמים בשבוע בנושאים לאומיים. היא בילתה את 10 השנים האחרונות של חיי העבודה שלה שם.

כאשר הגב 'תומאס לקח עבודה כסופר רדיו לארצות עיתונות בשנת 1943 (15 שנים לפני שהתמזג עם שירות החדשות הבינלאומי להפוך UPI), העיתונאיות ביותר כתבו על אירועים ועבודות בית חברתיים. העיתונאים שסקרו מלחמה, פשע ופוליטיקה, וברכו אחד את שני משקאות מעל במועדון העיתונות היו בדרך כלל גברים.

היא פלסה את דרכה לדיווח במשרה מלאה ועל ידי אמצע 1950 היה מכסה סוכנויות פדרליות. היא כיסתה את מסע בחירות לנשיאות של ג'ון פ 'קנדי בשנת 1960, וכשהוא ניצח היא הפכה לאישה הראשונה שהוקצתה למשרה המלאה בבית הלבן על ידי שירות חדש.

הגב 'תומאס היה גם האישה הראשונה שנבחרה למשרה באיגוד כתבי הבית הלבנים "והראשון שכהן כנשיאו. בשנת 1975, היא הפכה לאישה הראשונה שנבחרה למועדון Gridiron, אשר במשך 90 שנים היה מעוז לגברים בלבד של ראש הממשלה עיתונאים בוושינגטון.

הגב 'תומאס היה ידוע לשעתי עבודת שחר אליה כהה, והיא זכתה בנתח של בלעדיות וליד-בלעדיים לה. היא הייתה עיתונאית הדפוס הנשי רק ללוות את הנשיא ריצ'רד ניקסון על נסיעה של פריצת הדרך שלו לסין בשנת 1972.

"הלן הייתה כתב טוב יותר ממה שהיא הייתה סופר – אבל בראש שלה הייתה יותר מחלקם של הסקופים כולנו הייתי לנסות להתאים," מארק קנולר, כתב הבית הלבן הוותיק CBS News, כתב בהודעה בטוויטר בשבת בבוקר. והוא הוסיף, "חבל שעוזרו WH העיתונות העני שהייתי מנסה להגיד לי הלן," אתה לא יכול לעמוד שם '".

בעידן ווטרגייט, היא הייתה אשת הסוד בשעת הלילה המאוחר אהוב של מרתה מיטשל, אשתו של ג'ון נ 'מיטשל, התובע הכללי של מר ניקסון ורשמי מסע. הגב 'מיטשל אמר לגב' תומס שאחריות על "פריצה מהדרגה שלישית" במטה המפלגה הדמוקרטית במתחם ווטרגייט בוושינגטון ובטיוח שבאו בעקבותיו הלכה הרבה מעל הפקידים בדרגי ביניים שהיו מעורבים בשלב מוקדם.