בתקופה שבה מחפשי עבודה רבים מתלוננים כי קורות החיים שלהם נעלמו לתוך חור שחור, צ'ארלס ולס הצליח להשיג מגייס ברמה גבוהה בארנסט אנד יאנג להיפגש איתו באופן אישי, פעמיים.
אבל התוצאה הסופית הייתה זנב לחבורה: מר ולס אמר, הוא אמר, כי מדיניות החברה נדרשת לו לפחות שנתיים של ניסיון בתחום לפני שניתן היה נשכרה לו.

אם מר ולס היה שנטבע במכללה לתואר שני, הוא לא היה בעיה. מגויסי ארנסט אנד יאנג בכבדות בקמפוסים לתפקידים ברמה בסיסית, אין צורך בניסיון.

אבל מר ולס סיימתי את הלימודים בשנת 2011, באחד משוקי העבודה הגרועים ביותר בהיסטוריה, ושיא עבודתו מאז – כמו ספור מספרים של עמיתיו – אינו למדוד עד למה שמעסיק כמו ארנסט אנד יאנג ביקוש למועמדים "מנוסים" .

אפילו כתמונת העבודות משפרת לאט, החסרון של תזמון רע כדלקמן מי שסיים את לימודיו בשנים הגרועות ביותר. מועמדים כמו מר ולס יש גם את הערעור בהיר עיניים וסבוך הזנב של הכיתה של 2013, וגם לא את היתרון של ניסיון בעבודה רלוונטית שעשויות לתת להם יתרון פוסט הקודם.

"אני מתחרה נגד אנשים שמסיימים עכשיו," אמר מר ולס, בן 27, שעבדו בבניין ובעבודות אחרות לפני תחילת מכללה בשנת 2007. "זה יותר קל לתפוס אותם, בגלל שהם טריים."

הבעיות שלו נובעות מכך שחברות בדרך כלל מחלקות את גיוסם לשתי הבריכות: משרות ברמת כניסה, שמלאי אופן גורף על ידי טירוני קמפוס, ועובדים מנוסים. יש לאפשר הבוגרים אחרונים להישאר בקטגוריה הראשונה לשנה או שנים אחרי שקבל תעודת בגרות שלהם. אבל אומרים שמגייסים מועמדים אלה עלולים למצוא את עצמם בעמדת נחיתות, במיוחד אם הם לא היו חיזוק קורות החיים שלהם עם שיעורים, התמחות או עבודה בהתנדבות.

"אם אתה 2011 יולי או גראד 2012, התחרות רק נעשה חריפה – אפילו יותר קשה – עם בואו, מכיתת 2013," אמר אלכסה האמיל, מנהיג ארצות הברית קמפוס הגיוס לPricewaterhouseCoopers. "זה כמו שאתה בשעות נוספות, והם הביאו בצוות הטרי".

ההשפעה של זה היא קשה למדידה, כי נתוני הממשלה אינם מאפשרים השוואה של גורלם של הבוגרים של השנה עם קודמיהם המיידיים, במקום הכללה כל בוגרי המכללות מתחת לגיל 25 לקבוצה אחת. ובוודאי שבוגרים מכללות בכללותו עושים הרבה יותר טובים מאשר אלה עם רק השכלה תיכונית (יש צעירים אקדמאים שיעור אבטלה של קצת יותר מ -8 אחוזים, בעוד ששיעור האבטלה עבור בוגרי תיכון באותה קבוצת הגיל קרוב ל -20 אחוזים לבדוק את חישוב שער הדולר ).

אבל כל מה שידע על שוק העבודה מצביע על העובדה כי מר ולס ומחזורו הם חשים בלחץ. רבות מהחברות הגדולות בארץ לעשות את רוב קומת כניסתם שוכר בקמפוס, כלומר אין חריצים עבור האדם האומלל שאיתרע מזלו של סיים את לימודיו בשנת 2011. והיסטורי, אלה שיסיימו את הלימודים בתקופת מיתון מרוויח הרבה פחות מעמיתיהם שאינם, וזה יכול לקחת עשר שנים או יותר עבורם כדי להתעדכן. רבים נאלצים להסתפק בשכר נמוך יותר, מקומות עבודה נמוך יותר מיומנות, אשר בתורו עזר להגביר את האבטלה בקרב בוגרי התיכון שהחזיקו בעבר עבודות אלה.

בשינה 2000, כ -60 אחוזים מבוגרי מכללות המועסקים עבדו בעבודות שנדרשו תואר, אמר אנדרו סאם, מנהל המרכז ללימודי עבודה באוניברסיטת צפון מזרח שוק. עכשיו הם פחות ממחצית.

מגייסי קמפוס במגוון רחב של מוסדות, אמרו כי מי שסיים את לימודיו בשנת 2013 יש לו זמן קל יחסית למצוא עבודה, בין השאר בשל האטה הכלכלית הממושכת הופכת אותם יותר ממוקדת במכין את עצמם למקום העבודה. בוגרים שסיימו את לימודיהם בשנים הקודמות ימשיכו לטפטף ב, לבקש עזרה.

"הכיתה של 2009 פשוט נדפקה בגדול, כי בארבע השנים הראשונות שלהם בשוק העבודה היו הדבר הנורא הזה", אמר היידי , מומחה לעבודה במכון למדיניות הכלכלית, ארגון מחקר שמאלני בוושינגטון. "ארבע השנים הראשונות של השנה זו לא תהיינה כל כך רעה.